Bara GIF (U19)
Bara GIF (U19)3 - 4Bara GIF

Matchstart:lör 11 mars, 15:00
Plats:Bara IP (Konstgräs)
Aktivitetsinfo: Viktigt att komma i tid till samlingen!
Förlust mot A-laget
2023-03-11 19:01

Ja, det blev en annorlunda lördag idag, vi skulle egentligen mött BK Höllviken i en träningsmatch idag men dom lämnade sent återbud på fredagskvällen, A-laget var snabba med att ställa upp som motståndare idag så vi fick spela vår träningsmatch idag.

Vi inleder matchen inte så som vi hoppades på. Vi lät A-laget rulla med bollen alldeles för mycket och vi visade nog för mycket respekt för dom med att vi inte vågade spela vårat spel. I 32: minuten lyckas dom tyvärr spräcka våran nolla när Elliott Jarny skjuter in 0-1. I 42:a minuten lyckas vi tillslut komma igenom deras försvar när vi kontrar, Tim Lindh skjuter in 1-1 efter att ha fått en fin passning till sig i straffområdet från högerkanten.

I andra halvlek såg det helt annorlunda ut. Även om vi skärpte till vårat spel, lyckades rulla mer boll och även skapade ett par chanser så lyckades A-Laget dunka in ett par mål. 54:e minuten släpper vi till dom och dom gör 1-2 efter att ha kommit fri med Joel på kanten av straffområdet. 1-3 kom i 64:e minuten när dom kommer helt fri med Joel rakt på. Och 1-4 gör dom i 68:e minuten efter att ha Elliott Jarny dribblat av Joel och passat förbi han till att dom gör mål i öppet mål. Vi hänger med huvuden lite grann men fortsätter att försöka anfalla. A-laget trodde nog matchen redan var avgjord och i 71:a minuten gör vi 2-4 efter att Liam Ahlström skjutit in målet på ett retur från ett att våra skott. I 86:e minuten kommer Liam Lindh fri och gör 3-4 och vi är med i matchen igen. Trots att vi bara är ett mål ifrån att kvittera så tar vi inte chansen och anfaller inte så som vi borde och vi förlorar dagens match mot A-laget med 3-4.