Bara GIF

Bara GIF (U19)
Kulladals FF (U19)
Bara GIF (U19)7 - 1Kulladals FF (U19)

INFORMATION
  REFERAT

Matchstart:fre 02 juni, 19:00
Plats:Bara IP
Tävling:
Matchnummer: 130734044
Samling:17:15
Storseger hemma mot Kulladal!
2023-06-02 22:01
Foto: Linus Nielsen

Vi har äntligen studsat tillbaka på rätt spår igen i seriespelet efter våra 2 raka förluster under Maj månad, när vi tog emot Kulladals FF på hemmaplan spelade vi som ett lag och så som vi skulle.

Vi inleder matchen superbra när Tim Lindh kommer fri med målvakten och gör 1-0 efter 10 minuters spel. Efter 16 minuters spel kommer Liam Lindh fri med målvakten och passar iskallt förbi bollen till Tim Lindh som har öppet mål och enkelt gör 2-0. I 30:e minuten kommer vi i ett nytt friläge när vi rivs ner precis utanför straffområdet, Kulladal får rött kort för frilägesutvisning och vi tilldelas en frispark. Marin Anic tar hand om frisparken och placerar den snyggt och iskallt rakt upp i krysset och vi gör 3-0 efter 30 spelade minuter. Efter våra tidiga mål börjar vi tappa lite fokus och börjar redan försöka spela av matchen. Det leder till att Kulladal lyckas skapa en målchans och ett skottläge. Bollen letar sig förbi hela vårat försvar och rullar in längs med stolpen och Kulladal reducerar till 3-1 i 40:e minuten.

Andra halvlek kör vi på så som vi ska spela när Tim Lindh springer sig till ett nytt friläge, han gör inga fel där heller och gör enkelt 4-1 och ännu ett hattrick denna säsongen. Efter 4-1 målet blir det lite trögare med målchanserna och det dröjer ända till 70:e minuten innan vi verkligen stänger matchen helt. Liam Lindh kommer till ett skottläge mot Kulladals målvakt och gör 5-1 och därefter bara trillade målen in för oss. Vincent Bengtsson gör 6-1 i 82:a minuten och Tim Lindh gör sitt fjärde mål i matchen när han trycker in 7-1 i 86:e minuten i ännu ett friläge. Kulladal krigar på och ger inte upp och i 88:e minuten får Kulladal straff. Våran mur Joel Svensson tyckte inte att Kulladal skulle ha ännu ett mål och gör en monsterräddning när han räddar straffen. Matchen slutar 7-1 till oss och vi tar 2:a raka segern efter våran formsvacka tidigare!

Våra sociala medier:
Samarbetspartners