Bara GIF

baragifp10@gmail.com

Om tränarna

JOHAN HALLBERG
Som spelare har Johan Allsvenska meriter från Trelleborgs FF. Bara Gif är moderklubben som fostrade honom till en elitfotbollsspelare. 2015 återvände han till klubben och startade då upp P2010 laget och tränat spelarna sedan dess. Förutom en lång fotbollskarriär har han även en gedigen tränarutbildning och lång pedagogisk erfarenhet från sitt arbete som lärare på Baraskolan. Johan har startat upp och driver Bara Fotbollsakademi. Johan är aktiv inom Bara Gifs ungdomsverksamhet och hjälper till att vidareutveckla klubbens tränare och skapar möjligheter för lagöverskridande samarbeten. Johans förmåga att förklara för spelarna hur de ständigt kan utmana sig själva till att bli bättre är mycket uppskattad. 2019 belönades han med Skånes idrottsledarstipendium.

Spelarna hör ofta Johan prata om positionsspel, att göra sig spelbar och alltid ha bollen i rörelse.

EWA THYLÈN
Som fotbollsspelare har Ewa en elitkarriär bakom sig. Malmö FF är hennes moderklubb och klubben hon var trogen även som seniorspelare. Genom Malmö FFs fotbollsgymnasium fick hon en gedigen fotbollsutbildning. Hon fortsatte sedan sin fotbollskarriär i USA, där hon fick stipendium för att spela fotboll i högsta divisionen på ett av USAs välrenommerade universitet. 2017 stärkte hon upp tränarstaben för P2010 och har tränat spelarna sedan dess. Förutom en lång fotbollskarriär och tränarutbildning, har Ewa även mycket ledarerfarenhet genom sin nuvarande yrkesroll som chef, och tidigare som projektledare. Ewa energi och förmåga att peppa spelarna lyser alltid igenom i tränarrollen. 2019 utsågs Ewa till årets tränare och "giffare".

Spelarna hör ofta Ewa säga:
"Inställningen är skillnaden som gör skillnaden". Så brukar jag säga till barnen, ibland är det säkert svårt att förstå vad vi menar med inställning och kämpa för sitt lag. Om det är en sak som jag vill att barnen ska ha med sig i sin fotbollsutbildning så är det just det. Tillsammans, som ett lag, skapar de fotbollsglädje. Kan det sen toppas med magiska passningskombinationer, hög press och klockrena brytningar ser jag som en fin bonus.

ANDREAS FOLKESSON
Andreas har varit aktiv i Bara Gif i många år. P10 är det tredje laget som Andreas är med och tränar. Han har erfarenhet av att träna både tjejer och killar. Hans tränarkarriär började med att fostra föreningens spelare födda 08/09. Andreas är duktig på sätta upp tydliga riktlinjer för lagets värdegrundsarbete och säkerställa att alla spelare har goda förutsättningar att utvecklas efter sin förmåga. Han har genomgått flera tränarutbildningar och sprider alltid glädje på fotbollsplanen. Andreas är uppskattad för sin förmåga att förklara vikten av att prata positivt och lyft varandra.

Spelarna hör ofta Andreas prata om att använda spelbredden, ha snabba fötter och alltid vara uppe på tårna för att vara redo.

HELENA HANSSON
Helena är lagledare för P2010 och leder alltid vår hejarklack. Med outtröttlig entusiasm ser hon till att arrangera aktiviteter som fyller på lagkassan och som ger förutsättningar för att laget kan fortsätta göra roliga saker tillsammans. Helena är en föreningsmänniska ut i fingerspetsarna och sprider gärna sin kunskap om föreningslivet och att laggemenskap även inkluderar föräldrar och andra supportrar. Helena arbetar till vardags som kock på en skola och hon har även på meritlistan att hon arbetat som kocksteward på fartyg.

Våra sociala medier:
Samarbetspartners