MF Pelister

Serie:Träningsmatch
Skadedrabbat Bara föll tungt mot MF Pelister
2023-03-26 16:12

Försäsongen är tuff och ska vara tuff, men såhär tuff hade vi gärna undvikt. Dagens genrep hemma mot MF Pelister blev en tuff historia när vi både förlorade och drog på oss brutala mängder skador.

Matchinledningen är det Bara som är det piggaste laget, vi styr spelet och är det laget som även skapar chanserna i första halvlek. Dock redan i matchinledningen måste vi göra vårt första byte när Sebastian Kackarovski drar baksidan. Kort därefter görs nästa byte när Victor Bengtsson får känningar i sitt knä. Vi fortsätter och kriga på trots 2 tidiga byten men märker att vi tappar mer och mer i vårat spel när vi inte kan spela så som vi planerat från första början. I slutet av första halvlek skadar även Elias Ingemarsson sin fotled och även han tvingas utgå från matchen. I 43:e minuten får Pelister ett bra läge på kanten och slår in bollen till 0-1 i mål som står sig i halvtid.

Andra halvlek blev tuffare när vi åter igen fick ändra om i våra positioner för skador, även om vi var det laget som fortsatte att spela mest boll hade vi svårt att komma till lägen och Pelister utnyttjade allt detta och blev tillslut det laget som tog över matchen helt. Pierre Zibner tvingades även kliva av efter att ha skadat sin fotled i en duell med ca 20 minuter kvar av matchen. Vi försökte pressa för ett kvitteringsmål i slutminuterna, istället får vi nästa smäll när Linus Nilsson vrider sitt knä ur led. Det blir det sista som händer i matchen och domaren blåser av efter denna skada och vi faller med 0-1 mot Pelister i våran sista träningsmatch innan seriespelet.

En bra genomförd match spelmässigt och vi var även det bättre laget idag. Tyvärr är det alla våra skador som dödar oss idag, vi hoppas att Sebbe, Victor, Elias, Pierre och Linus alla återhämtar sig snabbt efter sina skador idag. Nu blir det en veckas spelledig helg innan det är dags för seriespel.

Bara GIF - MF Pelister 0-1

Målskyttar: -