Teknologkårens IF LTH
Teknologkårens IF LTH1 - 2Bara GIF

Matchstart:lör 22 april, 13:30
Plats:Smörlyckans IP (Plan 6)
Seger mot Teknologkåren efter krigarinsats!
2023-04-22 17:20

Det blev svettigt och tufft men vi fixade det som vanligt! Dagens bortamatch mot Teknologkårens IF blev jämnt och tufft ända in i det sista.

Matchinledningen är det Teknologkåren som öppnar bäst på, dom är det laget som skapar farligast chanser och tillåts även rulla för mycket boll. Det leder till att Ahmed i målet får göra ett par svettiga räddningar i första halvlek. Ju längre första halvlek går ju mer kommer vi in i matchen, vi börjar skapa anfall och även chanser så småningom. I 43:e minuten släpper det äntligen för oss, Linus Nilsson rensar iväg bollen nere vid vårt egna straffområde och skickar den rakt upp mot deras mål, David Kroon löper på bollen och lyckas peta bollen förbi målvakten som inte klarar av att vara 1:a på bollen, David Kroon får då öppet mål och slår in 0-1 till oss strax innan halvtid vilket kändes enormt skönt. Bara 2 minuter senare är det dags igen när vi tilldelas en höra i det sista som händer i första halvlek, Linus Nilsson slår in bollen och Jesper Westerdahl nickar ner den, bollen landar hos David Kroon som på något sätt får in bollen mål och vi gör 0-2 som står sig i halvtid.

Vi gick in i andra halvlek med blandade känslor, det var skönt att ha en tvåmålsledning men vi drog även på oss 2 skador i första halvlek som gör att vi tvingas till ett par byten.
Andra halvlek inleder inte som vi vill när Teknologkåren lyckas kvittera efter ett fint skott som Ahmed i målet är helt chanslös på när dom gör 1-2 i 52:a minuten. Bara minuter efter kommer nästa smäll, Ahmed i målet skadar sig efter en hörna och vi tvingas till ett målvaktsbyte. På avbytarbänken hade vi idag med oss Joel Svensson från U19 tack och lov som får kliva in mellan stolparna sista halvtimmen av matchen. Ju längre andra halvlek går ju mer offensiva blir Teknologkåren och vi blir mer deffesniva. Smällarna och skadorna forsätter att hagla fram för oss och vi får verkligen slita och kriga sista minutrarna av andra halvlek. Men vi lyckas hålla ihop det efter stor dramatik och när domaren blåser av matchen står det 1-2 till oss och vi tar med oss 3 pinnar hem till Bara igen!

Enorm skön vinst där vi verkligen krigar och ger allt vi har när det går emot oss med skador. Det är denna typen av vinster som nog är skönast!

Teknologkårens IF LTH - Bara GIF 1-2

Målskytt: David Kroon x2