FC Helsingkrona
FC Helsingkrona0 - 2Bara GIF

Matchstart:tis 16 maj, 20:15
Plats:Smörlyckans IP (Plan 5)
Femte raka segern när FC Helsingkrona besegrades!
2023-05-16 23:39

Sååååå underbar vinst ikväll, den satt långt inne och det var inget skönspel direkt men vi gjorde det vi skulle och det räckte.

Inledningen på matchen blir tuff när Helsingkrona går hårt på och är snabba in i duellerna så fort vi får bollen, det gör att vi inte riktigt lyckas spela det spelet som vi vill. Även valet utav matchboll spelade lite in under första halvlek då det kändes som att vi spelade med en stor studsboll vissa stunder som var svår och kontrollera. Även om spelet inte var det bästa så tar vi ledningen i matchen när Oscar Svahn slår en djupledsboll som studsar lite grann, Pierre Zibner är det som får tag på den och lobbar iskallt över målvakten i mål och vi tar ledningen 0-1 i 23:e minuten. Resten utav första halvlek är det Helsingkrona som trycker på för ett kvitteringsmål men lyckas inte få något ordentligt avslut på mål.

Andra halvlek var en ångestladdad halvlek. Solen hade gått ner helt och regnet började ösa ner ju längre andra halvlek gick. Helsingkrona blev mer och mer farliga i sina anfall och var nära gång på gång med att få in ett kvitteringsmål. Samtidigt så kändes det som att tiden stod stilla och aldrig ville ticka upp mot 90 minuter. Men idag visade vi att Bara är det laget som har bäst uthållighet och all ångest vi hade över Helsingkronas farliga anfall släppte tillslut. I 88:e minuten slår Marin Smoljan en djupledsboll som Haidar Hussin får tag på, han kommer helt fri med målvakten och gör inga misstag och rullar in 0-2 i slutminuterna och det kändes så jävla underbart. Domaren blåser av matchen kort där efter och vi tar våran femte raka seger efter ännu en krigarinsats!

I med denna segern tar vi 5:e raka vinsten, vi är det enda obesegrade laget och går upp i serieledning igen!

FC Helsingkrona - Bara GIF 0-2

Målskytt: Pierre Zibner Jönsson, Haidar Hussin