Holmeja IS
Holmeja IS2 - 7Bara GIF

Matchstart:lör 27 maj, 13:00
Plats:Erik Petters IP
Aktivitetsinfo: Publikinformation finns i föregående inlägg
Derbykross när sjunde raka segern togs mot Holmeja!
2023-05-27 16:40

Vi ångar på och ångar på och vi fullbordar våran bortaturné med full pott! Dagens bortaderby mot Holmeja IS blev en lyckad dag.

Matchinledningen är det vi som tar kontroll på, vi spelar mycket bra och är det speldrivande laget. Då underlaget i Holmeja var allt annat än rak så blev det extra jobbigt idag att spela ordentligt men vi gjorde det bra ändå. David Kroon öppnade målskyttet i matchen när han får en passning från Pierre, Kroon drar till med en rullande boll ute vid målvaktens stolpe och vi gör 0-1 i 24:e minuten. Kort där efter står Holmeja för årets mest brutala tackling när han brutalt kapar Oscar Svahn och får bara gult kort. Holmeja körde sitt hårda fysiska spel i närkamperna då vi spelade ut dom helt spelmässigt. I 41:a minuten slår Jeff Högbo ett inlägg från högerkanten till Sebastian Kackarovski, Sebbe nickar klockrent in bollen till 0-2. Och bara kort efter tilldelas vi en straff som Jeton Krasnici tar hand om, han gör inga problem och gör 0-3 precis innan halvtid.

Andra halvlek inleder vi också bra, Haidar Hussin kapas precis utanför straffområdet och får frispark med sig. Haidar tar själv hand om den och dunkar stenhårt in bollen i mål och gör 0-4 till oss i 50:e minuten. I 67:e minuten slår Holmeja en frispark som Ahmed släpper retur på, Holmeja är snabba på returen och petar in reduceringen till 1-4. Men deras glädje blir kortvarig, i 68:e minuten står Sebbe får årets assist när han gör ett kullerbytte inkast som letar sig hela vägen mål målvakten, där är Jeff Högbo framme och nickar in 1-5 till oss. Även om matchen sedan långt kändes avgjort så dödade vi all form av spänning när Jim Högbo får ett friläge, han rundar målvakten fint och slår in 1-6 målet i öppen kasse i 88:e minuten. Holmeja skulle dock inte ge sig utan dom tilldelas en frispark nära mål. Dom slår den stenhård längs med marken och den letar sig hela vägen i mål till 2-6 i 90:e minuten. Men vi får sista ordet när David Kroon tar sig ut på vänsterkanten, han drar till med en kanon och gör 2-7 på stopptid och det är det sista som händer. Vi vinner årets första derby med hela 2-7 mot Holmeja!

Holmeja IS - Bara GIF 2-7

Målskyttar: David Kroon x2, Sebastian Kackarovski, Jeton Krasnici (straff), Haidar Hussin, Jeff Högbo, Jim Högbo

Assist: Pierre Zibner Jönsson, Jeff Högbo, Sebastian Kackarovski, Marin Smoljan, Jeton Krasnici

Gula kort: Sebastian Kackarovski