Genarps IF
Bara GIF1 - 1Genarps IF

Matchstart:lör 03 juni, 13:00
Plats:Bara IP
Poängtapp och oavgjort efter sent insläppt mål mot Genarp
2023-06-03 16:21

Idag var det dags för den laddade seriefinalen, 1:an mot 2:an. Vi ställdes hemma mot klassiska Genarps IF vi stött på många gånger under åren, denna gången i ett toppmöte i Division 6.

Matchinledningen är det vi som inleder bäst i. Vi är det drivande laget i spelet och även det laget som skapade målchanser. Genarp visade idag på plan att dom var beredda för att göra allt för att ta hem seriefinalen, varje närkamp och duell blev stentuff med flertalet smällar. Men trots Genarps hårda fysiska spel så är det vi som tar ledningen i matchen när Linus Nilsson lägger en crossboll mot Oscar Svahn på djupet, Oscar tar ner bollen fint på bröstet, får ner den på marken och skjuter fint in 1-0 till oss i 45:e minuten precis innan halvtid.

Andra halvlek steppar Genarp upp mer och blir mer å mer aggressivare och farligare i sina anfall. Dom börjar även skapa fler målchanser vilket dom knappt lyckades med i första halvlek. Hela andra halvlek blev en lång kamp mot klockan där både Bara och Genarp gjorde allt vad dom kunde för att få in bollen i mål. När klockan tickade upp på 90 minuter trodde vi att vi skulle ta hem matchen, men tilläggstid kan vara förjävligt ibland. I 93:e minuten gör Genarp ett sista ryck för att få in ett kvitteringsmål när dom kommer drivande på vänsterkanten, dom driver in i straffområdet och kommer fri med Joel Svensson i mål, dom passar iskallt förbi bollen till en annan Genarps anfallare som får öppet mål och dom petar in 1-1 i 93:e minuten. Domaren blåser av matchen kort därefter och matchen slutar oavgjort 1-1. Även om vi är fortsatt serieledare och fortsatt obesegrade i serien så känns det som en förlust när vi släpper in mål i slutsekunderna. Vår fina vinst svit på 7 raka matcher bröts även idag, men bara en anledning till att börja vinna igen. Nästa vecka är det bortaderby mot Klågerup, då ska revansch tas...

Bara GIF - Genarps IF 1-1

Målskytt: Oscar Svahn