Lödde FF
Lödde FF0 - 2Bara GIF

Matchstart:sön 15 maj, 15:00
Plats:Tolvans IP B-plan
5:e raka segern när Lödde FF besegrades!
2022-05-15 18:40

Allting går som det ska nu, precis allt. Varje studs, passning och närkamp. Idag kom 5:e raka segern när Bara GIF begav sig för att spela borta mot serieledande Lödde FF!

Matchen tar Bara GIF kontroll på direkt och släpper aldrig den. Även om detta var en toppmatch på pappert så var det Bara som såg ut och vara serieledare på planen med det spelet och energin som vi utrstrålade idag. Matchinledningen är i ett högt tempo, både Bara GIF och Lödde har ett par farliga anfall var i inledningen av matchen men inte några direkta skott. Ju längre första halvlek gick ju närmare kom Bara ett mål, vi hade ett par skott på mål omkring 20-30:e minuten men lyckas inte göra mål då Löddes målvakt gör ett par kanonräddningar som håller dom kvar i matchen. I 30:e minuten lyckas vi tillslut få till våra lägen, Oscar Svahn kommer ut på vänsterkanten och slår in en passning i boxen, där hittar han Elliott Jarny som drar till med ett hårt skott rakt upp i nättaket och Bara tar rättvist ledningen med 0-1! 0-1 målet ger oss ännu mer energi och vi ångar på ännu mer, strax innan halvlek i 45:e minuten får David Kroon bollen, han dribblar igenom Lödde försvaret och kommer nästan helt fri med målvakten, Kroon sätter bollen på första stolpen och gör 0-2 i 45:e minuten. 0-2 står sig i halvtid.

Andra halvlek kändes väldigt lång och jobbig då vi hade ledningen och inte ville förlora den men även för att tempot på matchen drogs ner rejält. Lödde blev inte lika farliga och hungriga som dom var i första halvlek vilket gjorde att Bara-försvaret inte hade några större problem att försvara sig igenom andra halvlek. Lödde var det laget som var närmast ett mål i andra halvlek men lyckades inte tack vare snygga räddningar från "Momme" i mål men även vårat försvar som höll igen tätt för andra matchen i rad. Matchen slutar 0-2 till Bara GIF och vi tar 5:e raka segern! Idag var vi stabila i allting, från start till slut och energin i laget blir bara starkare och starkare! Enorm underbar vinst!

Lödde FF - Bara GIF 0-2

Målskyttar: Elliott Jarny, David Kroon