Hallands Nations FF

Plats:Bara IP A-plan
Tung förlust mot Hallands Nation - Segersviten bruten
2022-05-21 17:23

Förr eller senare skulle den komma, en match som bröt våran fina segersvit. Det blev en svängig match med många mål, misstag, och framför allt känslor.

Matchinledningen får vi en mardrömsstart på, efter 4 minuter missar Ahmed Shemesani bollen vid en utrusning och Hallands Nation tar ledningen med 0-1 efter bara 4 minuters spel. Men vi skakar av oss den dåliga inledningen och tar kommandot i matchen igen. Elliott Jarny får bollen på vänsterkanten och slår in den i straffområdet, där hittar han Oscar Svahn som är framme och petar in bollen till 1-1 efter 22 minuters spel. Strax innan halvtid får vi ett liknande läge där Jeton Krasnici slår in bollen i straffområdet från höger sida, efter en rörig situation hamnar bollen i mål tillslut när Hallands Nation gör självmål till 2-1 för oss i 41:a minuten. Glädjen blir dock kortvarig, i 43:e minuten anfaller Hallands Nation och drar till med ett skott utanför straffområdet, den smeker sig in till Ahmeds högra hörn och Hallands Nation kvitterar snabbt till 2-2 som står sig i halvtid.

Efter en rörig första halvelk där vi inte hade fullt fokus ville vi komma ut och göra en ordentlig andra halvlek, tyvärr höll vårat ordentliga spel bara fram till 78:e minuten när Hallands Nation får in bollen i vårat straffområdet, efter ytterligare en rörig situation så lyckas Hallands Nation peta in bollen till 2-3 och tar ledningen med en kort stund kvar av matchen. Bara viker dock inte ser sig utan jagar på för ett kvitteringsmål. I 81:a minuten får vi en hörna som David Kroon tar hand om, den skruvar sig in mot mållinjen och går direkt i mål efter att målvakten tappat in bollen i mål. Ett suveränt snyggt mål av David Kroon, tråkigt dock så noterar domaren målet som ett självmål i matchrapporten vilket gör att David Kroon inte noteras för målet där men vi uppmärksamar det såklart i vårat matchreferat. Vi jagar på för att få in ett ledningsmål sista 10 minutrarna men det gjorde Hallands Nation också. Hallands Nation kommer nästan helt fria på högerkanten när dom faller i en duell med Edin Ibric och konstigt nog får dom en straff för den situationen. Tyvärr gör Hallands Nation mål på straffen i 88:e minuten och gör 3-4 som blir slutresultatet. Efter matchen blev det dock väldigt rörigt när båda lagen rök ihopa vid en duell när domaren blåste av matchen. En situation där båda lagen reagerar med känslor efter en hård match.

Bara GIF - Hallands Nations FF 3-4

Målskyttar: Oscar Svahn, Självmål, Självmål