Kävlinge Harrie FF

Plats:Högalids IP, A-plan
Ny förlust mot Kävlinge Harrie FF
2022-06-18 17:35

De vill sig inte, den negativa trenden fortsätter för Giffarna, idag kom nästa förlsut när vi bortaspelade mot Kävlinge Harrie.

Det var tuffa förutsättningar idag utöver motståndet, 22 grader solsken samt en enormt dålig konstgräsplan som vi återkommer till senare.

Själva matchen är där inte så mycket att nämna om, vi blev giftiga i matchinledningen med ett par lägen men lyckades inte komma till några ordentliga skott då vi halkade vid varje avslutsläge. Däremot lyckades Kävlinge Harrie göra det som vi inte klarade av, göra mål. I 31:a minuten dribblar Kävlinge Harrie sig förbi vårat försvar på vår högerkant, dom slår in bollen i straffområdet och kommer till avslut och dunkar in 1-0 som står sig i halvtid.

Andra halvlek skapade vi enormt många lägen men lyckades inte få något ordentligt skott, vi hade minst 2 frilägen där våra anfallare halkade precis vid skottögonblicket vilket kändes surt att vi gjorde. Vi lyckades aldrig göra något mål i andra halvlek heller och vi förlorar tungt med 1-0, säsongens första match där vi inte lyckas göra något mål alls.

Det går att skylla på mycket idag allt från domarinsats till planens skick, men känner ändå att vi behöver få fram hur urusel Högalids IP´s konstgräs plan är för båda lagen. En ny typ av konstgräsmatta utan några "ploppar" som gör att alla spelare inte får något fäste med sina skor och alla spelare såg ut som Bambi på hal is idag.

Vi skakar av oss denna tunga förlusten och laddar om till sista matchen innnan uppehållet som är ett derby mot Klågerup.

Kävlinge Harrie FF - Bara GIF 1-0

Målskyttar: -